håp

Bak mørket finnes det håp

Jeg ville bare stikke innom for å ønske deg en nydelig sommer. Og si tusen takk

For innsatsen du legger ned. For at du fortsetter, selv når det er tungt.

2026 har vært et dystert år på mange måter. Trump. Krig. Folkemord. Polarisering.

Jeg har følt at vi går bakover inn i fremtiden. Og jeg har mistet håpet. Flere ganger. Du kjenner deg nok igjen.

Men gjett hva?

Hver gang jeg har villet gi opp, er det folk som deg som får meg til å fortsette.

Bak elendigheten er vi mange som kjemper for de gode tingene. Det må vi ikke glemme.

Mange spør meg om det er færre som kjemper for mangfold og inkludering nå – mitt inntrykk er det motsatte.

Jeg har hatt rekordmange kunder  – og engasjementet jeg får på sosiale medier har aldri vært så høyt.

Folk har nok våknet og forstått at vi ikke kan ta ting som menneskerettigheter og mangfold for gitt. Det er ferskvare og vi må kjempe for det hver bidige dag.

Med andre ord: verden er helt avhengige av folk som deg.

Jeg vil høre fra deg!

Det å være engasjert har en bakside. Vi klarer liksom aldri helt å slappe av.

Det er nok vår største svakhet.

Men sannheten er at denne kampen er maraton – ikke sprint.

Vi kan ikke brenne oss ut. For da er det ingen igjen til å kjempe.

I dag tar jeg sommerferie. Fem lange uker.

Det er det viktigste jeg gjør i løpet av året. For uten å lade batteriene har jeg ikke noe igjen å kjempe med.

Det håper jeg du også gjør.  

Ikke sjekk mail. Ikke ta det ekstra møte. Ikke les deg opp på fag.

Slapp helt av. Med god samvittighet.

På mandag reiser jeg til Nice – og etter det skal vi til Kristiansund for å spille Norgesmesterskapet i sjakk (min samboer spiller – jeg heier :P)

Hva skal du i sommer? Send meg en e-post!

God sommer ❤️


Vil du lære mer om hvordan dere kan jobbe med mangfold og inkludering?

Meld deg på nyhetsbrevet vårt og få nyttige tips rett i innboksen. Du vil også motta tilbud om våre tjenester.